
Монітор

Як вибрати монітор для комп'ютера
Звичайно ж, системний блок є запорукою потужності. Але дивиться юзер саме на екран. Тому його якраз і не варто недооцінювати. Бажано не ігнорувати 10 параметрів, які описані нижче. Здається, це буде наддокладний гайд на тему «Монітор для комп'ютера - який кращий». Ця стаття буде орієнтована виключно на простого користувача, а вузькопрофільні модифікації варто вибирати індивідуально.
Діагоналі і співвідношення сторін
Перш ніж задуматися, який монітор вибрати для комп'ютера, необхідно подивитися на його діагональ. Вона вимірюється дюймами: 1"= 2.54 сантиметрів.
Новомодні дисплеї випускаються з діагоналлю 17-35 дюймів. Воно й не дивно. На об'ємистих продуктах візуально збільшиться текстове поле, можна зробити 2 або 4 складових робочого стола.
Для роботи в офісі краще дивитися на середні моделі. Тому що доведеться близько сидіти до дисплея і постійно «бігати очима» по екрану. Через перенапруження знижується гострота зору, користувач буде швидше втомлюватися. Перш ніж вибирати діагональ, необхідно визначити для себе мету використання.
1. Для офісу: оптимальна діагональ 20-24". Цього достатньо, щоб зосередитися. Адже екран перебуває в постійному полі зору. Такі моделі вважаються компактними і за прийнятною вартістю. Але! Якщо дисплей необхідний дизайнеру, інженеру або проектувальнику, варто дивитися на великі екрани, які мають хорошу передачу кольорів і об'ємну картинку.
2. Для дому: оптимальні пристрої на 24-27 дюймів. На них вражаюче транслюються ігри, фільми, фото. Однак, перш ніж купувати такі екрани, необхідно подумати, де ставити, щоб було комфортно дивитися. Якщо на комп'ютерний стіл, потрібно підлаштовуватися під розміри ніші. На тумбу - розрахувати відстань від місця, де будете сидіти, щоб «не зламати» очі.
3. Для геймерів: хороші екрани від 27". Чим соліднішим буде розмірчик, тим атмосферніше вийде грати. Ну, звичайно ж, потрібно враховувати ще й можливості відеокарти в комп'ютері. Ніякі величезні пристрої виведення не витягнуть гейм, якщо вона працює з пам'яттю 1 ГБ. Екран без підтримки 4K взагалі купувати не рекомендуємо. Те ж саме стосується сильної комплектуючої. Коли відюха підтримує формат 4К, звичайний Full HD розчарує користувача.
4. Для специфічної роботи і розваг: Достатньо діагоналі 28-30 дюймів. Для фотографів, дизайнерів, людей, які хочуть влаштувати міні домашній кінотеатр, такі дисплеї маст хев. Вони відкриваються в багатовіконному режимі і підтримують кілька програм.
Але, діагональ - далеко не головний параметр, на який необхідно звертати увагу. Про те, на що ще дивитися і як вибрати монітор для комп'ютера, розказано нижче.
Матриця: типи, різновиди
РК-матриця являє собою головну складову дисплея. На ній відображається інформація, яка попередньо обробляється системою. Кадри конвертуються в графіку. Діапазон передачі кольорів і чіткість світіння залежать від виробництва.
Матриця - чи не головна складова при покупці хорошого товару для виведення інформації. На нашому ринку їх є три: TN (TN+Film) - застаріла, IPS, що дає барвисте зображення і VA - з новітньою візуалізацією. Детальніше нижче.
- TN (TN+Film) демонструє прийнятну, але не найкращу чіткість. Кольори передає не надто яскраві. З оглядом також «кульгає», зустрічається багато битих пікселів. Зате швидкодія картинки на рівні: комфортно грати на такому моніці, і кіно дивитися, і працювати.
- IPS за співвідношенням «ціна-якість» - найкраща технологія. Картинка яскрава, насичена, не засвічується від потрапляння сонячних променів. Кут огляду оптимальний. Деталізація ахова. Але на тлі всієї цієї краси збільшений час відгуку. Дисплей періодично гальмує. Особливо це помітно в іграх і фільмах: звукова доріжка йде вперед, а картинка «висне».
- VA (PVA, MVA) - альтернатива двом. «Плюси» жирні: відмінно передає колір, низький відгук, хороший кут огляду. «Мінуси» теж є (куди без них?) - слабо передає напівтони і дуже контрастний колірний баланс.
Якщо майбутнього покупця цікавлять більш технологічні параметри, варто ознайомитися з текстом до кінця. Тоді питання: «Як вибрати монітор для комп'ютера 2020?» відпаде сам.
Огляд
Видимість (кут огляду) - це максимальна відстань, з якої можна домогтися чіткості розкадрування на екрані. Існує цифра коректної передачі картинки знизу-вгору і навпаки. Найчастіше, чіткість зберігається під час зміщення щодо центральної осі на 10%, не більше.
Обчислюється цей параметр, виходячи з найдальших точок горизонтального кута огляду. В описі техніки, він вказується в градусах. Чим вищі параметри кута відхилення, тим контрастніший вигляд з будь-якої точки кімнати.
Частота оновлення екрану
Мерехтіння - максимум можливих змін кадрів за секунду. Така розкадровка вимірюється в герцах.
На увімкненому комп'ютері цю функцію можна подивитися на стартовому екрані. Необхідно зробити три дії:
- натиснути правою кнопкою мишки в будь-яку точку, де немає ярлика;
- вибрати пункт «Роздільна здатність екрану»;
- перейти в «налаштування» і подивитися в закладку «Дисплей».
За бажанням, дані цифри змінюються на свій розсуд. Цей пункт насправді не такий важливий під час вибору. Адже навіть на рідкокристалічному екрані 60 Гц плавність руху може бути вищою, ніж на 120 Герц. Все залежить від потужності відеокарти. Тобто, якщо вибирається дисплей з частотою оновлення 120 Гц, відеокарта повинна видавати даний параметр з запасом.
Щоб не псувати зір і звести втому очей до мінімуму, мерехтіння повинне бути встановлено на рівні 72- 75 Гц. Науково доведено, що в цьому діапазоні розташовується максимальна зона комфорту для зору та нервової системи в цілому.
Час відгуку
У гайді, який монітор вибрати для комп'ютера 2020 року, цей параметр далеко не основний. А тим, хто вибирає офісний монітор, взагалі не знадобиться. Але, якщо покупець хоче придбати ідеальний товар, не варто ігнорувати цю характеристику.
Відгук (вірніше його час) показує максимально можливе відтворення кадрів. Якщо цифра маленька, зображення змінюється плавно і досить красиво. Висока - спотворює трансльоване на дисплеї.
Оптимальним параметром вважається від 3 до 5 мілісекунд. Для геймерів, які віддають перевагу динамічним іграшкам, 2 мілісекунди будуть ідеальними. Дії на екрані будуть змінюватися практично миттєво.
Покриття екрану
Монітори характеризуються двома типами покриттів:
- глянцеві відрізняються соковитою передачею кольору і яскравою картинкою. Але на сонці зображення блякне;
- у матових не дуже насичене зображення та й передача кольору гірша. Зате однаково комфортно працювати на такому дисплеї в добре освітлених і затемнених приміщеннях. На такому покритті промені розсіюються і не створюють колірних плям.
Параметр яскравості і контрастності зображення
Контрастність залежить від того, як співвідносяться пікові світлі і темні точки на екрані. Яскравість проявляється від кількості світла, яке виходить від увімкненого екрану. Вимірюється вона в канделах на квадратний метр. Практично всі новомодні девайси випускаються зі значенням 200-700. Чим вища цифра, тим чіткіша картинка. Навіть при сонячних відблисках по екрану.
Яскравість підбирається залежно від освітленості кімнати. Якщо плануєте розташовувати монітор навпроти вікна, варто купувати модель з показниками від 350 від кд/м² . На моніках з високою контрастністю білий колір буде по-справжньому білим, а чорний - чорним. Та ж історія з півтонами.
- Оптимальним рівнем контрасту вважається співвідношення 1:600.
- Якщо користувач хоче кращої передачі кольору, варто звернути увагу на 1:1000.
- Геймерам, дизайнерам, проектувальникам рекомендується вибирати екран з контрастністю 1:5000.
Динамічна контрастність досягається тільки під час збільшення підсвічування. Тому, якщо покупець помітить такі значення, як 1 до 20 млн, необхідно розуміти, що це фікція. Тобто штучні цифри, які абсолютно не пов'язані з реальною картинкою, яка транслюється монітором.
Потрібно звертати увагу на рівномірність підсвічування. Йдеться про два різновиди:
- люмінесцентне;
- світлодіодне.
Другий варіант показує велику рівномірність картинки і довше служить. Він не допускає різких переходів яскравості, плям. Візуально показник оцінюється виключно в затемненому приміщенні на стандартних налаштуваннях параметрів.
Конструкція кріплення екрану
Монітори можуть оснащуватися можливістю регулювання висоти і нахилу підставки. На таких зручно підлаштовувати оптимальний кут огляду. Регулювання становить від 5 градусів вперед до 20 градусів назад.
Деякі екрани можна розвертати під кутом 90 градусів. За вартістю вони дорожчі за звичайні, але стануть відмінним придбанням для експресивних людей.
Вбудована акустична система
Це показник важливий для тих, хто не планує купувати додаткові динаміки або аудіосистему. Зазвичай подібні компоненти не володіють хорошою якістю звучання. У будь-якому випадку, якщо користувач не займається музикою або не є професійним геймером, він елементарно може підключити навушники.
Інтерфейси підключення
Найчастіше в обладнанні безліч роз'ємів. І кожний з різновидів рано чи пізно знадобиться для установлення додаткових деталей і для підключення компонентів. Тому чим більше, тим краще. І ще краще, якщо ці гнізда будуть різнокаліберними.
Ось вам на замітку чотири типи роз'ємів:
- VGA (D-SUB) застарілий, підходить лише для старих дисплеїв.
- DVI (DVI-I, DVI-D) - це модернізований D-SUB, який зустрічається практично в кожному дисплеї. Сигнал через нього проходить швидко і з його допомогою досягаються максимальні параметри роздільної здатності.
- HDMI пропускає більше інформації і відрізняється підтримкою всіх відомих значень роздільної здатності (крім 4К). Передає одночасно аудіо- та відеосигнал. З'єднання можна здійснювати з системним блоком і різною апаратурою.
- DisplayPort ефективний і багатофункціональний. Здатний пропускати одночасно відео- та аудіосигнал.
Під час покупки варто акцентувати увагу на тому, що HDMI і DisplayPort актуальні тільки на потужних відеокартах. Для старого системного блока вони не підійдуть.
Роздільна здатність дисплея: кращі варіанти
Від роздільної здатності залежить те, наскільки інформація буде чіткою. Щоб монітор пристойно демонстрував деталі, барвисто показував все до дрібниць, варто купувати монітор Full HD і вище. Саме про це та інші формати, мова піде далі.
Full HD (1920 × 1080)
Або Full High Definition, якщо розшифрувати абревіатуру на англійську мову. Показує 1 920 на 1080 точок (пікселів). Частота кадрів - 24 картинки за секунду. Такий формат з'явився в 2007 р, і відразу був використаний корпорацією Соні. Застосовують його не тільки для моніторів, але і для рідкокристалічних телевізорів, смартфонів, проекторів.
- Для роботи в офісі оптимальна роздільна здатність 1280 на 1024. Вона хоч і застаріла, зате підходить для роботи з офісними додатками, роботи з текстом і таблицями. За рахунок того, що дисплей не відображує дрібні деталі, зір не напружується. Відповідно, стомлення настає не так швидко.
- Для іграшок, фільмів і графічної роботи краще вибирати 1920 на 1080. Огляд становить 170 градусів, ймовірність спотворень зведена до мінімуму. Зазвичай такі монітори виробляють в тандемі з IPS матрицею.
- Для специфічної зайнятості стандартного Full HD недостатньо. Зручніше моделювати і проектувати на моніторі з роздільною здатністю 2560 на 1440.
Якщо планується грати і дивитися відео на такому форматі, необхідно покопатися у відюхі. Перед запуском потрібно буде змінити стандартні параметри в налаштуваннях, оскільки здатність 2560 на 1440 виставляється в якості нативної і буде створювати велике навантаження на відеокарту. Що, в свою чергу, знижує швидкодію в іграх.
UFHD (2560 × 1080)
Вважається ігровим варіантом Full HD. Його роздільна здатність становить 2560х1080 і забезпечує яскраву, барвисту картинку. Подібний формат дуже навантажує відеокарту. Вибираючи монітор такого типу, варто подумати, чи потягне його системний блок.
Монітори UFHD частіше випускаються в 30-дюймовому форматі. Для тих, хто не планує сидіти за комп'ютером цілий день (бо перевтомлюється) подібне придбання підійде практично ідеально.
WQHD (2560 × 1440)
WQHD підтримує співвідношення сторін 16 на 9 і формат 2560х1440. Товари швидкі, ігрові. Формат з'явився відносно недавно. Як правило, випускається з матрицею TN+Film і підтримує FreeSync. Моделі чудово поєднуються з відеокартами Amd і з Nvidia. Є модифікація з підсвічуванням. Система масштабування розрахована для Windows і для Linux.
Подібна роздільна здатність відрізняється стабільністю зображення, відмінними кутами огляду, рівномірністю контрасту і тіней. Швидкість відгуку і опрацювання шрифтів - прийнятні.
Переваг маса:
- відмінна передача кольору,
- висока швидкість керування,
- опрацювання дрібних елементів.
Єдиний недолік полягає в вартості. Вона значно вища, ніж у всіх згаданих модифікацій.
UHD 4K (3860 × 2160)
Передовий тип дисплеїв з форматом 3860 на 2160 пікселів. Що в 4 рази більше стандартного Full HD. Але відеоконтенту в цій якості не так вже й багато. Залишається чекати, коли технології наздоженуть прогрес.
Користувача порадує якісна, реалістична картинка з чітким відтворенням. У горизонтальній і вертикальної розгортці. Недолік є - сповільненість графіки. Якщо розробники піднімуть цей показник хоча б удвічі, тоді інша справа.
Насправді, вибір моделей UHD 4K досить мізерний. Є виключно монітори на 27 дюймів і частотою від 144 Герц. Хоча, варто визнати, що дизайн, матеріали виготовлення, зовнішнє підсвічування - все це на вищому рівні.